Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie
oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności
podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Plan Finansowy wydatków przedszkola na rok 2014/15,
kwota ta jest przeznaczona na:
- wypłaty dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych,
- bieżące opłaty za media,
- bieżące remonty,
- zakup wyposażenia pomieszczeń przedszkolnych,
- dokształcanie nauczycieli,
- zakup środków czystości, materiałów konserwatorskich,
- zakup materiałów kancelaryjnych, druków,
- zakup pomocy dydaktycznych, książek do biblioteki przedszkolnej
Wykonanie ogółem - ..................................................1 307 547,23
w tym:
wykonanie środków budżetowych z Urzędu Miasta - 1 188 020,19
wykonanie z dochodów własnych - ...............................119 527,04
Majątek
Rekrutacja do przedszkoli publicznych prowadzonych przez miasto Opole na rok szkolny 2015/2016 odbywa się na nowych zasadach, określonych w Ustawie z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie Ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz.7), która weszła w życie 18 stycznia 2014 roku.
Rekrutacja do przedszkola odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego. Druki należy pobrać i zapoznać się z regulaminem naboru na stronie systemu elektronicznego (Opolski Serwis Oświatowy) https://nabor.progman.pl/preinfoopole lub w formie papierowej w przedszkolu, w ściśle określonym terminie.
Rada Rodziców Przedszkola Publicznego Nr 37 "Elemelek" w Opolu działa na podstawie art.53 i 54 Ustawy o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późn. zm. oraz Statutu Przedszkola z dnia 31.08.2011r.
Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola (Regulamnin Rady Rodziców).
W Przedszkolu Publicznym Nr 37 "Elemelek" w Opolu zatrudnienie na nowe stanowisko urzędnicze odbywa się na podstawie naboru. Celem procedury jest zatrudnienie pracowników w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko pracy. Zatrudnienie pracowników obsługi odbywa się za pominięciem tego procesu.
W przedszkolu zatrudnionych jest dwóch pracowników na stanowiskach urzędniczych (księgowa, specjalista ds. kadr i płac). Na stanowiskach obsługi zatrudnionych jest 12 pracowników (intendent, pomoc nauczyciela, 5 woźnych, kucharz, pomoc kuchenna, konserwator).
Liczba miejsc organizacyjnych - 125.
- Uchwała Nr 96/2014 z dnia 01.06.2014r., w sprawie: dopuszczenia do użytku programów wychowania przedszkolnego na rok 2014/2015,
- Uchwała Nr 97/2014 z dnia 01.06.2014r., w sprawie: zatwierdzenia planu pracy przedszkola,
- Uchwała Nr 98/2014 z dnia 29.08.2014r., w sprawie: przydziału stałych prac i zajęć dodatkowych w ramach wynagrodzenia zasadniczego,
- Uchwała Nr 99/2014 z dnia 29.08.2014r., w sprawie: opinii dot. dodatków motywacyjnych nauczycieli,
- Uchwała Nr 100/2014 z dnia 01.09.2014r., w sprawie: zaopiniowania projektu finansowego przedszkola,
- Uchwała Nr 101/2014 z dnia 29.12.2014r., w sprawie: opinii dot. dodatków motywacyjnych dla nauczycieli przedszkola na okres od 01.01.2015r. do 31.08.2015r.
Opłaty za korzystanie z usług świadczonych przez przedszkole pobierane są na podstawie Uchwały Nr IX 117/11 Rady Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2011r. w sprawie wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne prowadzone przez miasto Opole (Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego z dnia 1 czerwca 2011r. Nr 57 poz. 749).
Zgodnie z nowelizacją Ustawy o systemie oświaty z dnia 13 czerwca 2013r. (Dz.U. poz.827) z dnia 1 września 2013r. w/w uchwała zachowuje moc z wyjątkiem par.3.
Opłata za świadczenia przedszkoli od 1 września 2013r. wynosi 1,00 zł za godzinę nauczania, wychowania i opieki w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki.
W roku szkolnym 2014/15 realizowany jest program "Nasze przedszkole" - program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dziecka. Autor programu: M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska.
Zajęcia edukacyjne - języki obce, rytmika, zajęcia sportowe, "Mały artysta", zajęcia taneczne, religia.
Dzieci 5-6 letnie realizujące w przedszkolu roczne przygotowanie do szkoły biorą udział w zajęciach logopedycznych i gimnastyce korekcyjnej.
Wszystkie zajęcia dodatkowe organizowane w przedszkolu są bezpłatne.
Plan Finansowy wydatków przedszkola na rok 2015,
kwota ta jest przeznaczona na:
- wypłaty dla pracowników pedagogicznych i nie pedagogicznych,
- bieżące opłaty za media,
- bieżące remonty,
- zakup wyposażenia pomieszczeń przedszkolnych,
- dokształcanie nauczycieli,
- zakup środków czystości, materiałów konserwatorskich,
- zakup materiałów kancelaryjnych, druków,
- zakup pomocy dydaktycznych, książek do biblioteki przedszkolnej,
- zakup artykułów spożywczych dla dzieci.
Wykonanie ogółem - 1.277.593,97
w tym:
wykonanie środków budżetowych z Urzędu Miasta – 1.154.450,81
wykonanie z dochodów własnych – 123.143,16
Zajęcia edukacyjne (dodatkowo język niemiecki)
- Rytmika
- Zajęcia rekreacyjno-sportowe ( zumba, nauka gry w piłkę nożną, zajęcia szachowe)
- Religia
- Gimnastyka korekcyjna
Dzieci 5-6 letnie realizujące w przedszkolu roczne przygotowanie do szkoły biorą udział w zajęciach logopedycznych.
Wszystkie zajęcia organizowane w przedszkolu są bezpłatne.
Rekrutacja do przedszkoli na rok szkolny 2016/2017 odbywa się na nowych zasadach, określonych w Ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2015r. poz. 2156 z późn. zm.)
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 roku w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania uzupełniającego (Dz. U. z 2015r. poz. 1942)
Rekrutacja do przedszkola odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego. Druki należy pobrać i zapoznać się z regulaminem naboru na stronie systemu elektronicznego (Opolski Serwis Oświatowy) https://nabor.pcss.pl lub w formie papierowej w przedszkolu, w ściśle określonym terminie.
Rada Rodziców Przedszkola Publicznego nr 37 „Elemelek” w Opolu działa na podstawie :
1 września 2017r
Od 1 września 2017r nowe kompetencje Rady Rodziców określa Prawo oświatowe.
Do kompetencji Rady Rodziców należy:
Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola . Rada Rodziców działa w oparciu o uchwalony regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności (wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady oraz szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady)
W Przedszkolu Publicznym nr 37 „Elemelek” w Opolu zatrudnienie na nowe stanowisko urzędnicze odbywa się na podstawie naboru. Celem procedury jest zatrudnienie pracowników w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko pracy. Zatrudnienie pracowników obsługi odbywa się za pominięciem tego procesu. W przedszkolu zatrudnionych jest jeden pracownik na stanowisku urzędniczym (intendent). Na stanowiska obsługi zatrudnionych jest 14 pracowników.
Zajęcia edukacyjne organizowane w Przedszkolu Publicznym nr 37 „Elemelek” w Opolu poza podstawą programową:
Wszystkie zajęcia organizowane w przedszkolu są bezpłatne
Zasady przyjęć do przedszkoli publicznych , dla których organem prowadzącym jest Miasto Opole, zostały przygotowane na podstawie art.154 ust.1 pkt 1 w związku z art.29 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz.U.. Z 2019 r. poz.1148 z póź. Zm. )
Rekrutacja do przedszkola odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego . Druki do naboru należy pobrać oraz zapoznać się z regulaminem naboru na stronie systemu elektronicznego( Opolski Serwis Oświatowy ) http://nabor.pcss.pl/opole lub w formie papierowej w przedszkolu w ściśle określonym terminie.
BUDŻET
Ogółem budżet na rok 2020 r wynosi – 1 926 900
Wynagrodzenie osobowe pracowników – 1 102 700
Pochodne do płac – 206 300
Odpis z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych – 60 100
Pomoc zdrowotna – 1 700
Dodatkowe wynagrodzenie roczne – 84 500
Przedszkole Publiczne Nr 37 "Elemelek" w Opolu jest jednostką organizacyjną Miasta
Opola prowadzoną w formie jednostki budżetowej.
Działa na podstawie:
w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania w nim zmian i ich zatwierdzania.
PLAN PRACY PRZEDSZKOLA
KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI PRACY
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 37 „ELEMELEK” W OPOLU
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
ZADANIE:
Wychowanie przez sztukę oraz edukacja zdrowotna i sprawność fizyczna sukcesem dzieci w szkole – rozwijanie wiary we własne siły. Stwarzanie warunków osiągania sukcesu, samodzielnego działania, rozwijanie aktywnych postaw twórczych przy uwzględnieniu indywidualnych możliwości dzieci.
PRACA Z DZIEĆMI
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
TERMIN I OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
EWALUACJA |
Nauczyciel obserwuje, rozpoznaje i dokumentuje indywidualne potrzeby dziecka. „Dzieci są aktywne” |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach Dyrektor |
*Arkusze obserwacji, arkusze diagnozy wstępnej, po pierwszym semestrze i diagnozy końcowej. *Plany pracy wychowawczo-dydaktycznej, korekcyjno-kompensacyjnej |
Nauczyciele diagnozują uzdolnienia dzieci. Dzieci są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i chętnie w nich uczestniczą. |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach Dyrektor |
*Arkusze diagnostyczne, karty obserwacji. *Badanie dokumentów, wywiady z nauczycielkami, rodzicami, ankiety i inne dostępne źródła |
Nauczyciele wdrażają dzieci do samodzielności, w tym w szczególności wyzwalanie inicjatywy do podejmowania działań na rzecz własnego rozwoju |
|
Cały rok Odpowiedzialni nauczyciele, personel pomocniczy Dyrektor |
Ewaluacja: *wzrost świadomości i umiejętności samoobsługowych dzieci *wzrost świadomości i umiejętności nauczycieli, personelu pomocniczego i rodziców |
Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość osiągania sukcesu oraz doskonali umiejętność radzenia sobie z porażką |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach, |
*Dzienniki zajęć *Karty obserwacji *Nagrody i dyplomy zdobyte przez wychowanków *Ankiety dla rodziców |
Nauczyciele wspierają dzieci w wyrównywaniu szans edukacyjnych, wspomagają dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji, z uwzględnieniem dzieci niepełnosprawnych (jeśli takie znajdują się w przedszkolu) |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach, specjaliści z poradni, rodzice |
*Arkusze obserwacji *Plany pracy korekcyjno- kompensacyjnej *Zeszyty współpracy ze specjalistami i z rodzicami |
Nauczyciele badają gotowość szkolną dzieci realizujących obowiązek przedszkolny |
|
Nauczyciele z gr. 5, i 5-6-latków Dyrektor |
*Wg procedury badania gotowości szkolnej dzieci i obserwacji pracy nauczycieli |
Nauczyciele tworzą warunki do podejmowania przez dzieci twórczych i kreatywnych działań |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach |
Zapisy w dzienniku zajęć, pomoce dydaktyczne, dyplomy, wyróżnienia |
PRACA Z RODZICAMI
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
TERMIN I OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
EWALUACJA |
Zapoznanie rodziców z koncepcją pracy przedszkola |
|
Do połowy września Nauczycielki wszystkich grup |
*Listy obecności, *Ankieta skierowana do rodziców dzieci 3-letnich, *Ankieta ewaluacji spotkania |
Zbadanie stopnia akceptacji przez rodziców koncepcji pracy przedszkola i angażowanie ich do udziału w przygotowaniu bądź modyfikowaniu koncepcji |
|
Wg planów pracy miesięcznych lub harmonogramu uroczystości i przedsięwzięć grupowych i ogólnoprzedszkolnych Nauczyciele i specjaliści oraz osoby odpowiedzialne za konkretne przedsięwzięcia |
*Podziękowania z instytucji współpracujących z przedszkolem *Dyplomy, podziękowania |
|
j.w | j.w | |
Systematyczne informowanie rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu |
|
Aktualizowanie w miarę potrzeb, lecz nie rzadziej niż co dwa tygodnie Wychowawcy grup, nauczyciele, specjaliści |
|
|
W miarę potrzeb lub jeden dzień w miesiącu (terminy konsultacji na tablicy ogłoszeń) Nauczyciele, specjaliści |
||
|
Listopad, styczeń, kwiecień, czerwiec Wychowawcy grup |
*Protokoły z zebrań z rodzicami | |
|
Aktualizowanie w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż co dwa tygodnie (Osoba odpowiedzialna za administrowanie stroną internetową) |
Na koniec roku | |
Włączanie rodziców do kształtowania u dzieci określonych w podstawie programowej wiadomości i umiejętności |
|
W miarę potrzeb Nauczyciele i specjaliści |
|
|
W miarę potrzeb lub jeden dzień w miesiącu Nauczyciele, specjaliści |
*Zeszyt współpracy z rodzicami *Ankiety ewaluacyjne spotkania |
|
Informowanie rodziców o sukcesach i kłopotach dzieci. Włączanie rodziców do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności na jakie natrafiają |
|
||
|
Listopad, styczeń, kwiecień, czerwiec Nauczyciele grup |
||
Włączanie rodziców do organizowania wydarzeń, w których biorą udział dzieci. Nauczyciele wykorzystują pomysły i pomoc rodziców w organizacji pracy z dziećmi |
|
Wrzesień Współpraca cały rok Wszystkie nauczycielki, personel niepedagogiczny dyrektor, rodzice |
*Ankiety ewaluacyjne *Harmonogram spacerów i wycieczek *Tablice podziękowań danej grupy |
Nauczyciele stwarzają dzieciom warunki do prezentacji swoich umiejętności |
|
Cały rok Odpowiedzialne nauczycielki w grupach Zajęcia edukacyjne z udziałem wolontariuszy |
*Galeria prac plastycznych dzieci *Dyplomy i zaświadczenia dotyczące udziału dzieci w danych konkursach, itp. *Zapisy w dzienniku zajęć |
Nauczyciele z rodzicami i z dziećmi dopracowują Kodeks Zachowań |
|
Dopracowanie kodeksu w nowe treści – charakter ciągły, kształtowanie i utrwalanie odpowiednich wzorców zachowań Odpowiedzialne nauczycielki w grupach |
*Tablica – Kodeks Grupy *Zapisy w dzienniku zajęć *Zapisy w planach pracy wychowawczo-dydaktycznej |
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UWZGLĘDNIENIEM ICH INDYWIDUALNEJ SYTUACJI
Lp. |
ZADANIE |
FORMA |
TERMIN |
ODPOWIEDZIALNI |
1. |
Informowanie rodziców o możliwościach lub potrzebach dziecka |
Zgodnie z formami przyjętymi we współpracy z rodzicami w zakresie realizacji podstawy programowej |
W terminach określonych we współpracy w realizacji podstawy programowej |
Nauczyciele, specjaliści |
2. |
Badanie opinii rodziców w zakresie *uwzględnienia przez nauczycieli indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka |
Zgodnie z formami przyjętymi we współpracy z rodzicami w zakresie realizacji podstawy programowej |
W terminach określonych we współpracy w realizacji podstawy programowej |
Nauczyciele, specjaliści |
3. |
*Wspieranie dziecka w rozwoju jego uzdolnień i zainteresowań *Wspieranie dziecka w pokonywaniu trudności związanych z jego funkcjonowaniem w przedszkolu i w domu *Motywowanie dziecka do wiary we własne możliwości |
Zbieranie informacji poprzez ankietowanie, wywiady, rozmowy, zbieranie opinii |
Zgodnie z planem ewaluacji |
Nauczyciele, specjaliści, zespół ds. ewaluacji |
Regulamin organizacyjny
2. Regulamin pracy
3. Regulamin wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami
4. Regulamin przedszkola
5. Regulamin kontroli wewnętrznej
6. Regulamin przeprowadzania kontroli finansowej
7. Regulamin gospodarowania środkami ZFŚS
8. Regulamin udzielania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, byłych pracowników emerytów i rencistów
9. Regulamin Rady Pedagogicznej
10. Regulamin Rady Rodziców
11. Regulamin określający sposób przeprowadzania służby przygotowawczej
12. Regulamin kontroli zarządczej
13. Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędowe
14. Regulamin okresowych ocen kwalifikacji pracowników
15. Instrukcja kancelaryjna
16. Instrukcja Sporządzania obiegu i kontroli dokumentów księgowych
17. Instrukcja w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji
18. Instrukcja kasowa
19. Instrukcja w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
20. Instrukcje w sprawie ochrony danych osobowych
21. Regulamin bezpieczeństwa
Regulaminy i instrukcje dostępne są w gabinecie dyrektora.
- Zarządzenie Nr 121 i Nr 122/2014 z dnia 01.09.2014r. w sprawie zwolnienia z opłaty za świadczenie ponad podstawę programową wychowania przedszkolnego dla dzieci przebywających w przedszkolu 5 i ponad 5 godzin dziennie.
- Zarządzenie Nr 123/2014 z dnia 26.09.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 124/2014 z dnia 24.10.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 125/2014 z dnia 25.10.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 126/2014 z dnia 25.11.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 127/2014 z dnia 21.12.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 128/2014 z dnia 31.12.2014r. w sprawie: jw.
- Zarządzenie Nr 129/2015 z dnia 02.01.2015r. w sprawie: ustalenia harmonogramu czasu i pracy pracowników niepedagogicznych w 2015 roku oraz ustalenie dni wolnych od pracy pracowników niepedagogicznych w 2015 roku.
- Zarządzenie 130/2015 z dnia 08.01.2015r. w sprawie: zatwierdzenia planów urlopów wypoczynkowych pracowników nie pedagogicznych i pedagogicznych zatrudnionych w przedszkolu.
- Zarządzenie Nr 131/2015 z dnia 12.01.2015r. w sprawie: wprowadzenia instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.
- Zarządzenie Nr 132/2015 z dnia 28.02.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 133/2015 z dnia 24.04.2015r. w sprawie: powołania komisji rekrutacyjnej.
- Zarządzenie Nr 134/2015 z dnia 11.06.2015r. w sprawie: opinii o stosowaniu podstawy. programowej wychowania przedszkolnego w zakresie dotyczącym przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
- Zarządzenie Nr 135/2015 z dnia 04.05.2015r. w sprawie: wprowadzenia aneksu do regulaminu pracy w PP-37.
- Zarządzenie Nr 136/2015 z dnia 26.06.2015r. w sprawie: inwentaryzacji magazynu żywnościowego, rozliczenia ewidencji znaków pocztowych i biletów autobusowych.
- Zarządzenie Nr 137/2015 z dnia 15.09.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 138/2015 z dnia 21.09.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 139/2015 z dnia 21.10.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 140/2015 z dnia 07.10.2015r. w sprawie: przyznania nagród jubileuszowych.
- Zarządzenie Nr 141/2015 z dnia 10.11.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 142/2015 z dnia 30.11.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 143/2015 z dnia 17.12.2015r. w sprawie: zwolnienia z opłat.
- Zarządzenie Nr 144/2015 z dnia 31.12.2015r. w sprawie: inwentaryzacji.
- Zarządzenie Nr 145/2016 z dnia 04.01.2016r. w sprawie: utworzenia zespołu do spraw pomocy przych-pedagogicznej .
- Zarządzenie Nr 146/2016 z dnia 04.01.2016r. w sprawie: ustalenia harmonogramu czasu pracy pracowników niepedagogicznych w 2016r.
- Zarządzenie Nr 147/2016 z dnia 11.01.2016r. w sprawie: zatwierdzenia planu urlopów prac pedagogicznych i nie pedagogicznych.
Zajęcia edukacyjne organizowane w Przedszkolu Publicznym nr 37 „Elemelek” w Opolu poza podstawą programową:
Wszystkie zajęcia organizowane w przedszkolu są bezpłatne
Zasady przyjęć do przedszkoli publicznych , dla których organem prowadzącym jest Miasto Opole, zostały przygotowane w oparciu o zapisy:
*ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U.z 2017r. poz.59 )
* ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe ( Dz.U.z 2017r.poz.60 )
* ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( Dz.U. z 2016t. poz.1943 z późn. zm. )
* uchwały nr XXXIX/775/2017r Rady Miasta Opola z dnia 30 marca 2017r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Opole, liczby punktów możliwych do uzyskania za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
Rekrutacja do przedszkola odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego . Druki do naboru należy pobrać oraz zapoznać się z regulaminem naboru na stronie systemu elektronicznego( Opolski Serwis Oświatowy ) http://nabor.pcss.pl/opole lub w formie papierowej w przedszkolu w ściśle określonym terminie.
Ogółem budżet na 2019 r. wynosi- 1 361 085,52
Wynagrodzenie osobowe pracowników- 1 037 113,86
Pochodne do płac- 195 026,26
Odpis z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych- 61 400,37
Pomoc zdrowotna- 1 550,00
Dodatkowe wynagrodzenia roczne- 65 994,76
Ogółem budżet na 2018r. wynosi- 1 457 700
Wynagrodzenie osobowe pracowników- 903 600
Pochodne do płac- 211 600
Odpis z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych- 57 000
Pomoc zdrowotna- 1 380
Dodatkowe wynagrodzenia roczne- 80 300